Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Warto myśleć o ćwiczeniach jako o formie dbania o siebie. Taki sposób myślenia pomaga wielu ludziom zachować motywację i koncentrację podczas ćwiczeń. Pomocne jest również myślenie o tym, że jest to inwestycja w swoje zdrowie, której zwrot widać natychmiast (lub przynajmniej po kilku tygodniach). 

Poczucie, że w ten czy inny sposób poprawiamy swoją kondycję, to dobry sposób na to, by się ruszyć. Jeśli jest to dla ciebie trudne, spróbuj wyznaczyć bardzo konkretne cele dla tego, co chcesz zrobić, a następnie nagradzać się za każdym razem, gdy je spełnisz. Kluczem jest tu bycie realistą co do swoich oczekiwań, więc jeśli masz tendencję do bycia osobą, która zawsze stawia sobie zbyt wysokie cele, a potem poddaje się, gdy ich nie osiągnie, spróbuj podzielić wszystko na mniejsze kawałki, które są łatwiejsze do osiągnięcia.

Większość ludzi jest bardziej skłonnych trzymać się czegoś, jeśli uczynią z tego rutynę – na przykład pójdę pobiegać każdego dnia o tej samej porze po pracy. Nie przejmuj się zbytnio tym, że masz motywację “do” zrobienia czegoś; skup się raczej na tym, żeby to po prostu zrobić. Jeśli jest coś, co musisz zrobić, po prostu zacznij to robić i ruszaj się! Przekonasz się, że gdy już będziesz w ruchu, od razu zaczniesz czuć się bardziej zmotywowany!

 

Więcej artykułów o podobnej tematyce znajdziesz na stronie https://womactive.pl/ .