Marketing wirusowy – czy warto w niego inwestować?

Marketing wirusowy to proces wprowadzania produktu na rynek w taki sposób, aby ludzie przekazywali informacje o nim dalej, generując “szum” w swoich kręgach społecznych i potencjalnie prowadząc do dużej ilości darmowego rozgłosu. Istnieje od dawna, ale termin “marketing wirusowy” pojawił się dopiero w 1995 roku (dzięki książce o tej nazwie) i od tego czasu jest w użyciu. Na przykład, jeśli ktoś wysyła e-mail do 50 przyjaciół, którzy następnie wysyłają go do kolejnych 50 przyjaciół, a po kilku rundach każdy dostaje tę samą wiadomość, to masz sobie trochę marketingu wirusowego.

 

W czasach, gdy internet jest królem, jesteśmy jeszcze bardziej świadomi tego, jak szybko informacje mogą się rozprzestrzeniać. Jedna osoba widzi coś i mówi innym, którzy mówią innym, którzy mówią innym … i zanim się zorientujesz, wszyscy mówią o tym. Czasami dzieje się to na jakimś forum internetowym lub w społeczności blogowej, ale czasami marketing wirusowy dzieje się niemal organicznie – jeśli jedna osoba wspomina o czymś w pracy, a ktoś inny słyszy, jak o tym rozmawia, ale nie pyta, o czym mówi, ponieważ nie chce wyglądać głupio, przyznając się do tego, że nie wie, co się dzieje, to jest to nadal rozprzestrzenianie informacji. Tak czy inaczej, twój produkt staje się znany.

Więcej na: industrialy.pl